Wiadomości z Żor

Żory: Dworzec PKP z nowymi peronami, lepsze podróże do Rybnika

  • Dodano: 2019-04-01 17:30, aktualizacja: 2019-04-29 06:59

Czas podróży z Żor do Rybnika krótszy o 7 minut, do tego nowe perony na dworcu PKP w Żorach. Dobiegły końca prace rewitalizacyjne na odcinku linii kolejowej Chybie-Żory-Rybnik.

Większa liczba pociągów i skrócony czas przejazdu z Żor do Rybnika z 22 do zaledwie 15 minut. Wartość realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Rybnickim Okręgu Węglowym inwestycji to 370 mln złotych. Projekt współfinansuje POIiŚ.

Rewitalizacja linii to korzyści m.in. dla mieszkańców Żor i Rybnika. Pasażerowie korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach w Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach oraz w Rybniku. Perony zostały podwyższone, aby podróżni mogli łatwiej wsiadać i wysiadać z pociągu. Obiekty dostosowano także do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Powierzchnia peronów jest antypoślizgowa i wyposażona  w ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Od odcinku Żory– Rybnik–Sumina wymieniono ok. 55 km torów i 60 km sieci trakcyjnej. Wyremontowano łącznie 36 obiektów kolejowych – mosty, wiadukty i przepusty. Już wkrótce w Żorach rozpocznie się modernizacja przejazdu na ul. Dworcowej (pisaliśmy o tym kilka dni temu), co stanowi część projektu. 

Monitoring na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami ma zapewnić lepszy nadzór w ruchu drogowym. Po zakończeniu wszystkich prac, pociągi pojadą szybciej, a ich prędkości wzrosną do 80-120 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdu z Żor do Rybnika o 7 minut, tzn. zajmie 15 zamiast 22 minut – przekazuje Katarzyna Głowacka.

Przebudowa odcinka Żory – Rybnik - Sumina jest częścią większego projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze”. Inwestycja o wartości ponad 370 mln złotych jest realizowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, uzyskując dofinansowanie na poziomie 80 proc. z funduszy UE.

Zobacz także

Komentarze (2)    dodaj komentarz »

  • jeżyk

    A co z budynkiem poczekalni PKP ŻORY ?..tutaj prace się paskudnie ślimaczą,nie widać realnego oddania do użytku i za nastepnych 5 lat ...skandal !..kto za [...] odpowiada ? czyżby U M Żory ?

  • Adrian

    Katowice potrzebne.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.