Przypominamy, że chcąc zarejestrować samochód, odebrać prawo jazdy czy wymienić dowód osobisty w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Żory należy wcześniej umówić się na wizytę poprzez Internetowy System Kolejowy.
Osoby nieumówione nie będą obsługiwane
Każda osoba, która chce załatwić sprawę w Wydziale Spraw Obywatelskich żorskiego Urzędu Miasta musi wcześniej umówić się na wizytę. Najwygodniej zrobić to przez Internet, poprzez system kolejkowy, który umożliwia rezerwację dogodnego dla klienta terminu oraz godziny wizyty w prosty i szybko sposób.
Jak to zrobić? Wystarczy kilka kroków!
- Wejdź na stronę zory.pl i kliknij w baner Internetowy System Kolejowy.
- Wpisz swoje dane i wybierz rodzaj sprawy, którą chcesz załatwić. System pozwala na wybranie jednej z pięciu usług: Rejestracja Pojazdu, Prawa Jazdy, Dowody Osobiste, Ewidencja Ludności oraz Odbiór dowodu osobistego / Zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu.
- Wybierz datę i godzinę wizyty – dostępne terminy zaznaczone są kolorem zielonym.
- Po kliknięciu pola „Zarezerwuj” wyświetli się potwierdzenie i numer rezerwacji. W przypadku wpisania adresu e-mail, potwierdzenie zostanie wysłane na skrzynkę mailową.
- W dniu wizyty przyjdź do Urzędu Miasta Żory przy Rynek 9 kilka minut przed umówioną wizytą i pobierz bilet z automatu biletowego, znajdującego się przy wejściu do Wydziału Spraw Obywatelskich. By to zrobić wpisz numer rezerwacji.
- Automat biletowy wydrukuje bilet, z którym należy oczekiwać na wywołanie numeru. Numer wyświetli się na ekranie nad odpowiednim stanowiskiem obsługi oraz będzie wywołany przez pracownika urzędu.
- W przypadku niezgłoszenia się klienta do wyznaczonego stanowiska, bilet zostanie anulowany.
Godzina rezerwacji wizyty jest określana orientacyjnie. Rozpoczęcie obsługi może ulec opóźnieniu, w zależności od zakończenia obsługi poprzedniego klienta. Przybycie po wyznaczonej godzinie spotkania i niewygenerowanie biletu przed wizytą, będzie skutkowało automatycznym anulowaniem rezerwacji i utratą kolejki.
W przypadku rezygnacji z umówionej wizyty, prosimy o anulowanie jej korzystając z linka zamieszczonego w wiadomości mailowej, otrzymanej po dokonaniu rezerwacji. Umożliwi to skorzystanie z terminu wizyty innym oczekującym osobom.
Uwaga! Klienci, którzy nie mają dostępu do Internetu, mogą umawiać wizyty telefonicznie, kontaktując się z odpowiednim referatem. W tej sytuacji po przybyciu na umówioną godzinę, należy pobrać w automacie bilet, wybierając usługę, której dotyczy załatwiana sprawa. Klienci oczekujący na wywołanie numeru biletu, mogą skorzystać z poczekalni.
Ewidencja ludności - tel. 32 43 48 109
Dowody osobiste - tel. 32 43 48 110
Prawa jazdy - tel. 32 43 48 107
Rejestracja pojazdów - tel. 32 43 48 103