Wiadomości z Żor

Jak zarządzać feedem CSV

  • Dodano: 2019-12-10 12:30

Obsługa rozbudowanej bazy produktowej to duże wyzwanie. Wygodnym sposobem na przechowywanie i transfer aktualnych danych jest feed CSV. Ten popularny format jest od lat wykorzystywany do wymiany danych pomiędzy wydawcami i sklepami internetowymi.

Co to jest feed CSV z bazą produktową?

Zapis feedu produktowego w formacie CSV to po prostu rozbudowany plik, z danymi na temat oferty sklepu internetowego. Jest to tekstowe odzwierciedlenie tabelarycznej formy prezentacji danych. Można go ręcznie edytować w niektórych arkuszach kalkulacyjnych i edytorach tekstowych. Feed CSV stosuje się do transferu danych pomiędzy różnymi platformami. Główna zaleta tego formatu to czytelność dla platform opartych o różne systemy operacyjne. Wydawcy stosują plik z feedem CSV do implementacji danych ze sklepu internetowego na swoich stronach. Format feedu określa wydawca, a w interesie sklepu jest dostarczenie odpowiednio sformatowanego pliku. Formatowanie zostanie dopasowane do sposobu ekspozycji treści reklamowych w porównywarkach cenowych, sieciach społecznościowych, marketplace’ach itp.

Zarządzanie bazą w systemie Feedink

Z uwagi na różnice w formatowaniu feedu CSV na różnych kanałach reklamowych, dobrym sposobem jest zintegrowane zarządzanie danymi o ofercie w systemie Feedink.  Różnice w formatkach wydawców wynikają z dopasowania sposobu wyświetlania reklam do oczekiwań i preferencji użytkowników każdego z portali. Mogą obejmować sposób formułowania CTA, rozszerzony zapis nazwy, różne formaty zapisu danych liczbowych i określenia niektórych cech i atrybutów produktu. System Feedink pozwala na agregowanie kompletnej bazy produktów oraz uzupełnienie jej o dane z narzędzi analitycznych. W panelu użytkownika można sprawdzić performance każdej z pozycji. Dostępne są dane na temat wyników osiągniętych we wszystkich wykorzystywanych kanałach. Co więcej, w prosty sposób, na podstawie reguł można automatyzować proces aktualizacji feedu CSV przeznaczonego dla poszczególnych partnerów.

Systemowe integracje z wydawcami

Feedink jest zintegrowany z siecią setek partnerów marketingowych. Firma deklaruje kolejne integracje w przyszłości. W obszarze zainteresowania leży każdy wydawca, który zwróci uwagę użytkowników systemu. Integracja systemowa oznacza, że feed CSV zgodny z wytycznymi każdego wykorzystywanego kanału marketingowego jest generowany automatycznie. Użytkownik może modyfikować feed na podstawie danych z systemów zewnętrznych oraz planować harmonogram aktualizacji danych u wydawcy.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.