Wiadomości z Żor

Jak wygląda projektowanie logo Twojej firmy?

  • Dodano: 2021-12-22 07:45, aktualizacja: 2021-12-22 08:01

Chcę logo na szybko, bo moja firma już działa i go potrzebuje - to bardzo częsta wiadomość, jaka trafia do studia graficznego. Biznes, który już prosperuje, musi się reklamować. Jednak projektowanie logo to czasochłonny proces, do którego podchodzi się w odpowiedni sposób. Jaki? Sprawdź w dalszej części artykułu.

Wraz z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej rosną potrzeby firmy w zakresie materiałów graficznych. Wśród nich znajdują się m.in. wizytówki, ulotki, banery, szyld, czy też opakowania produktów. Na wszystkich powinno znajdować się logo, czyli charakterystyczny dla firmy znak graficzny. Można je zrobić we własnym zakresie, np. korzystając z darmowych kreatorów, ale także zlecić profesjonalistom - studiu graficznemu. Wybierając tę drugą opcję, dobrze jest wiedzieć, jak w ogóle przebiega proces projektowania logo. Okazuje się, że to bardziej skomplikowane działania niż może się wydawać.

Jak wygląda projektowanie logo Twojej firmy?

Projektowanie logo jest procesem angażującym wiele osób. Grafik to tylko jedna z nich. W tworzeniu logo uczestniczą także specjaliści od marketingu, pr, a także sprzedaży. Jak zatem wygląda taki proces?

Początek, czyli wywiad z Tobą jako klientem

Rozpoczęcie pracy machiny, która zajmie się projektowaniem logo, możliwe jest dopiero po zgłoszeniu klienta, czyli Ciebie, do studia graficznego. Jego pracownicy najczęściej zaproponują Ci wypełnienie briefu. Powstały na jego temat różne mity, jednak jest on potrzebny, aby poznać Twoje oczekiwania. Dobrze przygotowany brief zawiera trafne pytania, a odpowiedzi na nie stanowią punkt wyjścia do rozpoczęcia prac.

Poprzez brief studio graficzne chce poznać nie tylko wymagania, ale również Ciebie oraz Twoją firmę. To istotne dla stworzenia projektu logo najbardziej dopasowanego do Twojej działalności, ale przede wszystkim skutecznego.

Badanie rynku i konkurencji

Studio graficzne zajmie się stworzeniem projektu logo, ale zanim to zrobi, zdobędzie informacje na temat rynku, na którym działasz. Przeanalizuje konkurencję oraz to, z jakich znaków korzysta. Wszystko po to, aby mieć wiedzę związaną z charakterystyką branży, jej wyróżniającymi się elementami, a także skutecznymi zabiegami, które działają na klientów.

Projektowanie logo

Właściwe projektowanie logo to czas, kiedy powstają pierwsze szkice. Podparte są one wcześniej zdobytymi informacjami: o Twoich oczekiwaniach, branży, konkurencji, ale także najnowszych trendach w grafice. Ostateczny projekt lub jego kilka wersji, trafi do Ciebie celem zaakceptowania lub zgłoszenia ewentualnych zmian.

Przekazanie projektu logo

Po wdrożeniu zmian lub zaakceptowaniu przez Ciebie projektu logo, zostanie Ci ono przekazane w cyfrowej formie. Otrzymasz je w postaci plików, które możesz wykorzystać w dalszych działaniach. Co ważne, wśród nich będzie wersja wektorowa, czyli taka, która przyda Ci się np. do materiałów drukowanych - logo na nich będzie wyraźne i nie straci na jakości.

Podsumowanie

Projektowanie logo skupia się na stworzeniu charakterystycznego znaku, ale składa się z wielu działań. Wśród nich znajdują się analizy oczekiwań, rynku, konkurencji, a także najnowszych trendów. Dzięki temu studio graficzne może stworzyć niepowtarzalne logo, które będzie skutecznie budować wizerunek i wpływać na sprzedaż produktów lub usług.

Sylwia GerlaczekSylwia Gerlaczek
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zory.com.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.