Dobra organizacja pracy sprzyja efektywności. Jeżeli masz wrażenie, że w czasie wykonywania obowiązków zawodowych towarzyszy Ci chaos, możesz to zmienić. Wystarczy skorzystać z kilku sposobów, które z pewnością pomogą uporządkować Twój dzień w pracy.
Porządek na biurku
Podstawą dobrej organizacji pracy jest porządek na biurku. Pomyśl, jak dużo czasu tracisz w poszukiwaniu jakiegoś pisma, bądź przyboru biurowego, którego akurat potrzebujesz. Aby zlikwidować artystyczny nieład panujący na Twoim stanowisku przydadzą Ci się organizery na dokumenty oraz przybory piśmiennicze. Rozplanuj swoją przestrzeń w taki sposób, by każdy przedmiot zyskał przypisane sobie miejsce i łatwo było po niego sięgnąć w razie potrzeby.
Lista zadań
Znacznie łatwiej zapanować nad natłokiem zajęć w biurze, gdy swoją pracę podzielisz na konkretne, mniejsze zadania i spiszesz je w formie listy. W miarę wykonywania kolejnych czynności będziesz skreślać ze swojej listy odpowiadające im punkty. Dzięki liście w namacalny sposób zobaczysz, jak postępuje Twoja praca i zyskasz pewność, że nie przeoczysz żadnego istotnego zadania. Z pewnością przyjemnie będzie na koniec dnia spojrzeć na listę zadań i przekonać się, jak dużo dziś udało Ci się zrobić.
Planowanie zadań na następny dzień
Dobrym pomysłem na uporządkowanie swojej pracy jest zwyczaj planowania zadań na kolejny dzień. Najlepiej robić to pod koniec dnia, kiedy jeszcze masz na świeżo w pamięci sprawy, którymi powinieneś zająć się nazajutrz.
Dobre nawyki
Organizacji w pracy sprzyja wypracowanie sobie pewnych nawyków. Dzięki nim będziesz pracować bardziej efektywnie bez zwiększania wysiłku. Do przydatnych w pracy nawyków zalicza się np. odkładanie rzeczy na miejsce zaraz po użyciu lub poranne sprawdzanie skrzynki mailowej.
Ustalanie priorytetów
W natłoku wielu obowiązków, z którymi musisz zmierzyć się w ciągu dnia pracy, niezbędną umiejętnością jest właściwe ustalanie priorytetów. Najważniejsze, niecierpiące zwłoki zadania wykonuj zawsze w pierwszej kolejności.