Wiadomości z Żor

Zasady funkcjonowania Urzędu Miasta Żory od 27 października

  • Dodano: 2020-10-28 08:00, aktualizacja: 2020-10-28 09:05

Od wtorku, 27 października 2020 r. aż do odwołania w Urzędzie Miasta Żory obowiązują nowe zasady obsługi interesantów. W trosce o bezpieczeństwo, mieszkańcy proszeni są o ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt w Urzędzie Miasta Żory oraz instytucjach i jednostkach miejskich.

UM prosi mieszkańców by w pierwszej kolejności załatwiać sprawy telefonicznie, drogą pocztową lub przez Internet, korzystając z Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta, a także przez e-PUAP.

Klienci w sytuacjach wymagających osobistego stawienia się w Urzędzie Miasta Żory przyjmowani są po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu wizyty z pracownikiem danej komórki organizacyjnej.

Nie dotyczy to: zgłaszania zgonów w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz zgłaszania utraty dowodu osobistego w Wydziale Spraw Obywatelskich – te sprawy można załatwić bez wcześniejszego umawiania wizyty.

W pozostałych sytuacjach kontakt klientów z pracownikami następuje telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy urzędu. Urząd Miasta Żory pracuje:

  • w poniedziałek w godz. 7:30 – 17:00,
  • od wtorku do czwartku, w godz. 7:30 – 15:30,
  • w piątek w godz. 7:30-14:00.

Dokumenty można składać w skrzynkach podawczych, ustawionych przy wejściach do budynków Urzędu Miasta. Wyłącznie w przypadku konieczności otrzymania potwierdzenia odbioru możliwe jest składanie dokumentów w biurach podawczych Urzędu Miasta.

Poniżej zamieszczamy pełną listę numerów telefonów oraz adresów mailowych do poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Żory. Urzędnicy poinformują o sposobie rozpatrzenia danej sprawy.

Telefony kontaktowe do Urzędu Miasta Żory

Centrala telefoniczna:

  • al. Wojska Polskiego 25 - tel. 32 43 48 200,
  • Rynek 9 - tel.  32 43 48 100

Komórki organizacyjne Urzędu: 32 43 48 oraz końcówka numeru zgodnie z poniższą tabelą

Wydział Spraw Obywatelskich

103, 104    rejestracja pojazdów

109            ewidencja ludności

110            dowody osobiste

107            prawa jazdy

Urząd Stanu Cywilnego

127, 126, 125

Rzecznik Konsumenta

158

Wydział Finansów i Budżetu

288, 289, 205  podatki

228, 207           płatności podatków

269                    opłaty

Zespół Gospodarowania Odpadami Komunalnymi

141, 156,

Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru

216            mapy, wypisy, wyrysy

293            ewidencja gruntów

291            podziały, numeracja adresowa

Wydział Urbanistyki i Architektury

263, 267

Wydział Polityki Społecznej

134, 135, 184

Wydział Skarbu Miasta

270, 260

Zespół  Zarządzania Energią

138, 144, 145

Wydział Inżynierii Środowiska

202, 243

Wydział Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji

290          infrastruktura miejska

277          inwestycje

Wydział Edukacji

 120, 121, 122, 123, 124, 128

Wydział Zarządzania Kryzysowego...

170, 171, 177

Zespół Zamówień Publicznych

245

Wydział Organizacyjny

230, 237

Wydział Strategii i Rozwoju

215, 402

Biuro Promocji Kultury i Sportu

295

Biuro Rady Miasta

119

Zespół Gospodarczy

131

Komentarze (1)    dodaj »

  • Karol

    Idealna sytuacja dla urzędników. Nikt nie łazi, nie marudzi, niczego nie chce. Telefonów nie trzeba odbierać. Żyć nie umierać. A ty mieszkańcu siedź cicho i czekaj miesiącami na załatwienie jakiejś głopoty wymyślonej przez nich samych

Dodaj komentarz

W związku z nadchodzącą ciszą wyborczą, możliwość komentowania artykułów na naszej stronie zostanie tymczasowo zablokowana.
Dziękujemy za zrozumienie i zachęcamy do powrotu do dyskusji po zakończeniu ciszy wyborczej.

Czytaj również