Wiadomości z Żor

Zasady funkcjonowania Urzędu Miasta Żory od 27 października

  • Dodano: 2020-10-28 08:00, aktualizacja: 2020-10-28 09:05

Od wtorku, 27 października 2020 r. aż do odwołania w Urzędzie Miasta Żory obowiązują nowe zasady obsługi interesantów. W trosce o bezpieczeństwo, mieszkańcy proszeni są o ograniczenie do niezbędnego minimum wizyt w Urzędzie Miasta Żory oraz instytucjach i jednostkach miejskich.

UM prosi mieszkańców by w pierwszej kolejności załatwiać sprawy telefonicznie, drogą pocztową lub przez Internet, korzystając z Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta, a także przez e-PUAP.

Klienci w sytuacjach wymagających osobistego stawienia się w Urzędzie Miasta Żory przyjmowani są po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu wizyty z pracownikiem danej komórki organizacyjnej.

Nie dotyczy to: zgłaszania zgonów w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz zgłaszania utraty dowodu osobistego w Wydziale Spraw Obywatelskich – te sprawy można załatwić bez wcześniejszego umawiania wizyty.

W pozostałych sytuacjach kontakt klientów z pracownikami następuje telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy urzędu. Urząd Miasta Żory pracuje:

  • w poniedziałek w godz. 7:30 – 17:00,
  • od wtorku do czwartku, w godz. 7:30 – 15:30,
  • w piątek w godz. 7:30-14:00.

Dokumenty można składać w skrzynkach podawczych, ustawionych przy wejściach do budynków Urzędu Miasta. Wyłącznie w przypadku konieczności otrzymania potwierdzenia odbioru możliwe jest składanie dokumentów w biurach podawczych Urzędu Miasta.

Poniżej zamieszczamy pełną listę numerów telefonów oraz adresów mailowych do poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Żory. Urzędnicy poinformują o sposobie rozpatrzenia danej sprawy.

Telefony kontaktowe do Urzędu Miasta Żory

Centrala telefoniczna:

  • al. Wojska Polskiego 25 - tel. 32 43 48 200,
  • Rynek 9 - tel.  32 43 48 100

Komórki organizacyjne Urzędu: 32 43 48 oraz końcówka numeru zgodnie z poniższą tabelą

Wydział Spraw Obywatelskich

103, 104    rejestracja pojazdów

109            ewidencja ludności

110            dowody osobiste

107            prawa jazdy

Urząd Stanu Cywilnego

127, 126, 125

Rzecznik Konsumenta

158

Wydział Finansów i Budżetu

288, 289, 205  podatki

228, 207           płatności podatków

269                    opłaty

Zespół Gospodarowania Odpadami Komunalnymi

141, 156,

Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru

216            mapy, wypisy, wyrysy

293            ewidencja gruntów

291            podziały, numeracja adresowa

Wydział Urbanistyki i Architektury

263, 267

Wydział Polityki Społecznej

134, 135, 184

Wydział Skarbu Miasta

270, 260

Zespół  Zarządzania Energią

138, 144, 145

Wydział Inżynierii Środowiska

202, 243

Wydział Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji

290          infrastruktura miejska

277          inwestycje

Wydział Edukacji

 120, 121, 122, 123, 124, 128

Wydział Zarządzania Kryzysowego...

170, 171, 177

Zespół Zamówień Publicznych

245

Wydział Organizacyjny

230, 237

Wydział Strategii i Rozwoju

215, 402

Biuro Promocji Kultury i Sportu

295

Biuro Rady Miasta

119

Zespół Gospodarczy

131

Zobacz także

Komentarze (1)    dodaj komentarz »

  • Karol

    Idealna sytuacja dla urzędników. Nikt nie łazi, nie marudzi, niczego nie chce. Telefonów nie trzeba odbierać. Żyć nie umierać. A ty mieszkańcu siedź cicho i czekaj miesiącami na załatwienie jakiejś głopoty wymyślonej przez nich samych

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.