Żory - portal miejski Zory.com.pl

Wiadomości z Żor

Promowanie marki w sieci. Jak znaleźć specjalistów, którzy dobrze się tym zajmą?

  • Dodano: 2020-06-10 15:45

Odpowiednie pozycjonowanie witryny internetowej to niezwykle ważny element strategii marketingowej. Jeśli chcemy, aby nasza strona nie zginęła wśród innych, warto zadbać o to, by była widoczna w wyszukiwarce Google. 

Dlaczego warto zaufać specjalistom? 

Pozycjonowanie okazuje się skomplikowanym procesem, na który składa się wiele etapów. Nie wystarczy dobranie kilku słów, które wydadzą nam się istotne, ale konieczna staje się kompleksowa optymalizacja witryny. Na pozycję serwisu w Google ma bowiem wpływ jej ocena przeprowadzona przez algorytmy wyszukiwarki. Agencje zajmujące się marketingiem internetowym posiadają ogromną wiedzę i narzędzia, dzięki którym nasza strona dopasuje się do wymagań jakościowych Google.

Proces SEO składa się z takich elementów jak:

  • dogłębna analiza danego serwisu,

  • dobór słów kluczowych,

  • audyt techniczny SEO,

  • analiza i rozbudowa contentu,

  • sprawdzanie efektów działań.

Pozycjonowanie w standardowym modelu SEO sprawdzi się w przypadku mniejszych stron, wizytówek czy witryn firm działających lokalnie. Dla dużych serwisów lub sklepów internetowych polecane jest tzw. pozycjonowanie long tail. Odpowiednią metodę działań dobierze doświadczona firma SEO.

Jak rozpoznać dobrą agencję SEO?

Pierwszym krokiem w szukaniu agencji powinno być ustalenie, jaki efekt chcemy osiągnąć i przedstawienie go potencjalnym wykonawcom. Jasne określenie celu na pewno pomoże w dobraniu odpowiednich działań. Warto wysłać zapytanie do kilku firm SEO, a następnie porównać ich oferty. Niech nas nie skusi zbyt niska cena - tanie pozycjonowanie stron internetowych może nie przynieść odpowiednich efektów. SEO ma być przecież inwestycją, która powinna przynieść zysk. Zwróćmy uwagę na: 

  • doświadczenie agencji,

  • opinie jej klientów,

  • podejście do potrzeb klienta i uwzględnienie specyfiki jego branży,

  • posiadanie certyfikatu Google Analytics.

Rezultaty nie przyjdą od razu 

Nie warto liczyć na to, że przy podpisywaniu umowy z agencją od razu poznamy konkretne wyniki lub wręcz miejsce, jakie zajmie nasza strona. Algorytmy Google są stale modyfikowane, a konkurencja również podejmuje szereg działań zmierzających do osiągnięcia wysokiej pozycji i zmian w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy, że dobra agencja SEO będzie stale analizować te zmiany i proponować nowe rozwiązania, zamiast tkwić w jednym, określonym schemacie. Skuteczne pozycjonowanie to długotrwały proces, polegający także na dostosowaniu się do dynamiki internetowego rynku. Jeśli jakaś firma SEO obiecuje nam od razu wysoką pozycję w wyszukiwarce - może to oznaczać, że stosuje chwyty niezgodne z polityką Google i etyką tej branży. Może to nas narazić na dotkliwe kary (m.in. usunięcie z wyników wyszukiwania), dlatego warto uzbroić się w cierpliwość i zaufać doświadczeniu rzetelnych specjalistów.

Na koniec warto wspomnieć jeszcze o tym, że wysoka pozycja w wyszukiwarce to nie wszystko. Dobra agencja SEO pomoże przełożyć ją na konwersję, z której to właściciel strony czerpie największą korzyść. Należy więc dobrze przemyśleć wybór firmy i potraktować to jako najlepszą inwestycję w przyszłość marki.


Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.