Wiadomości z Żor

Pozycjonowanie sklepów - czy warto inwestować?

  • Dodano: 2022-02-08 10:00, aktualizacja: 2022-02-09 08:55

Nie wystarczy najlepsze platforma sprzedażowa, rewelacyjny asortyment, jeśli sklep online nie będzie miał odpowiedniej promocji. Dlatego pozycjonowanie to podstawa! Sprawdź, dlaczego to się opłaca i wygląda cały proces optymalizacji stron WWW.

Prowadzenie sklepu online wymaga jego stałej promocji. W tym przypadku same social media to zdecydowanie za mało! Warto wykorzystać potencjał Google, tym bardziej że z wyszukiwarki Google korzysta aż 97% internautów w Polsce. Znaczna ich część to właśnie tam poszukuje interesujących ich produktów, wpisując konkretne zapytania w okienko wyszukiwania. Im wyżej wyświetli się Twoja strona w wynikach wyszukiwania, tym większy wygenerujesz na niej większy ruch i lepszą sprzedaż. Pozycja w Google wpływa także na renomę sklepu i pozytywny odbiór marki. Tym samym pozycjonowanie nie tylko się opłaca, jest niezbędne, by rozwijać swój biznes w Internecie. 

Platformy sklepów online 

Agencja SEO Widoczni zajmuje się pozycjonowaniem sklepów na różnych platformach. PrestaShop, Shoper, SOTE, Shopify, IAI Shop, Comarch, Woocommerce, Magento, Redcart, Virtuemart, Shoplo i inne. Tym samym niezależnie od tego, jaką platformę wybierzesz, możesz liczyć na profesjonalne pozycjonowanie ecommerce. 

Jak wygląda pozycjonowanie sklepów? 

Pozycjonowanie sklepu internetowego ma dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich jest pozyskanie większej ilości odbiorców, którzy z wyszukiwarki trafią do Twojego sklepu, za to drugi z nich to wygenerowanie możliwie jak największej sprzedaży z tego ruchu. Dlatego też pozycjonowanie sklepów internetowych to złożony proces. Jego pierwszym etapem jest analiza, opracowanie strategii i audyt SEO sklepu internetowego. Na tym etapie sprawdza się, jak aktualnie jest zoptymalizowany sklep online, a także analizuje konkurencję. Po tym agencja SEO przechodzi do wyboru słów kluczowych, optymalizacji technicznej sklepu i uzupełnienie go wartościowymi treściami. Po tym podejmowane są działania dotyczące poprawy funkcjonalności sklepu, optymalizacja konwersji, a także późniejsze pomiary, testowanie i ponowna optymalizacja. Pozycjonowanie e-commerce nie jest jednorazową czynnością, tylko wymaga ciągłej pracy, by uzyskać jak najlepsze i trwałe efekty. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego - ile kosztuje?

Nie ma jednej stałej ceny pozycjonowania sklepów internetowych. Taką najłatwiej ustalić po audycie przeprowadzonym przez agencję SEO widoczni. Wtedy zostaje sprawdzona aktualna pozycja strony w Google, a także czynniki rankingowe, które spełnia, jak i te, nad którymi należałoby popracować. W zależności od wyniku takiego audytu ustalana jest indywidualna wycena pozycjonowania sklepu.

Ile trwa pozycjonowanie e-commerce? 

Podobnie jak w przypadku ceny pozycjonowania - nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie na to, ile konkretnie będzie kosztowało pozycjonowanie ecommerce. Czas pozycjonowania jest uzależniony od aktualnej pozycji sklepu w Google, a także jego wielkości. Zazwyczaj pozycjonowanie małego sklepu trwa dłużej niż tego większego. Ma on mniej treści i podstron, w przeciwieństwie do dużego sklepu z większą ilością asortymentu. Zatem w przypadku mniejszego sklepu pierwsze efekty są widoczne po 2-8 miesiącach pozycjonowania, a kolejny wzrost po 10-14. Pozycjonowanie w dużym sklepie internetowym będzie widoczne po 4-6 miesiącach, a kolejny wzrost już po 8-12. 

Pozycjonowanie sklepów internetowych to najlepsza decyzja dla przedsiębiorcy, który sprzedaje online i chce mieć jak najlepszą konwersję. Nie bez powodu wspomina się, że pozycjonowanie to inwestycja - włożone w niej środki zwracają się naprawdę szybko. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zory.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.