Na utrudnienia w ruchu będą musieli przygotować się wszyscy, którzy w najbliższych miesiącach wybiorą się samochodem z naszego miasta w kierunku Pszczyny. W lipcu rozpocznie się przebudowa wiaduktu na ul. Nowopszczyńskiej w Żorach.
Ekspertyzy wykazały zły stan techniczny całego wiaduktu - remont jest konieczny
Po awarii fragmentu płyty wiaduktu, przez którą w jezdni powstawała dziura, wykonana została szczegółowa ekspertyza sprawdzająca stan techniczny całego wiaduktu. Wykazała ona, że płyta żelbetowa jest w złym stanie i konieczna jest jej całkowita wymiana. Dlatego też w najbliższym czasie przeprowadzony zostanie remont, podczas którego wzmocniona zostanie m.in. stalowa konstrukcja obiektu oraz podpory.
Przebudowa wiaduktu będzie odbywała się w dwóch etapach i zgodnie z planem powinna potrwać do końca kwietnia 2020 roku. Najpierw remontowany będzie jeden pas ruchu, a następnie drugi – w tym czasie samochody osobowe i komunikacja autobusowa będą mogły korzystać z wiaduktu, ale ruch na nim będzie odbywał się wahadłowo. Podczas przebudowy wiadukt będzie natomiast zamknięty dla ruchu pojazdów ciężarowych, dla których zorganizowany zostanie objazd innymi drogami.
Realizacja inwestycji rozpocznie się w drugiej połowie lipca
Realizacja inwestycji rozpocznie się w drugiej połowie lipca i wtedy też zaczną obowiązywać objazdy dla samochodów ciężarowych. Objazd wyznaczony został drogami krajowymi i prowadzi przez Tychy oraz Mikołów.
Lokalni przedsiębiorcy, których działalność wiąże się z przejazdami samochodami ciężarowymi mogą zgłaszać się do Wydziału Infrastruktury Miejskiej i Inwestycji Urzędu Miasta Żory pod nr tel. 32 43 48 258. Każde takie zgłoszenie będzie rozpatrywane indywidualnie, by znaleźć najlepsze możliwe rozwiązanie – mówi Anna Ujma, Pełnomocnik Prezydenta ds. Promocji, Kultury i Sportu.
Koszt przebudowy wiaduktu na ul. Nowopszczyńskiej wyniesie 6 915 046,69 zł. Warto podkreślić, ze na realizację projektu pn. „Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Nowopszczyńskiej w Żorach” miasto pozyskało dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury ze środków rezerwy ogólnej, utworzonej z przeznaczeniem na dofinansowanie inwestycji na drogach publicznych powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu.