Wiadomości z Żor

Jakie mogą być eventy firmowe?

  • Dodano: 2022-09-15 11:00, aktualizacja: 2022-09-16 10:03

Termin „event” często używany jest w mowie potocznej. Jest to jednak pojęcie mało precyzyjne. Zgodnie z definicjami, pojawiającymi się od lat 90. XX wieku, event to wydarzenie wyjątkowe, unikatowe, wykraczające poza codzienne doświadczenie. Może mieć charakter rekreacyjny, kulturalny lub społeczny. Oczywistym więc jest, że eventy firmowe mogą być bardzo różne. Ale bez względu na rodzaj aktywności, jaki wybierzemy, żeby spędzić czas wspólnie z pracownikami czy kontrahentami, event powinien być dobrze przygotowany i dopasowany swą formą, czasem trwania, miejscem odbywania do celu imprezy oraz do potrzeb i możliwości uczestników. 

W czym możemy wybierać? Co oferuje profesjonalna agencja eventowa?  Biorąc pod uwagę cel eventu, wydarzenie może mieć za zadanie integrację, motywowanie, kształtowanie wizerunku marki lub firmy, edukowanie czy propagowanie idei. Patrząc na rodzaj wydarzenia, możemy mieć do czynienia z eventami rozrywkowymi, przygodowymi, kulturalnymi, sportowymi czy tzw. eventami hospitality. Oczywiście często jest tak, że organizujemy „mieszane” typy eventów i powstaje wydarzenie jedyne w swoim rodzaju. 

Na jaki typ imprezy byśmy się nie zdecydowali, z pewnością warto organizować eventy firmowe. Cały event marketing opiera się na budowaniu trwałych relacji z klientem, także wewnętrznym, jakim jest pracownik. Eventy wywołują pozytywne emocje i dobre skojarzenia z daną marką. Są doskonałym narzędziem marketingowym. 

Sprawdź również: Jak działa agencja eventowa?

Zgodnie z raportem Polskiej Organizacji Turystycznej za rok 2021, dotyczącym przemysłu spotkań w Polsce (pod uwagę brano spotkania dla grup liczących ponad 50 osób), aż 48% wydarzeń stanowiły wydarzenia korporacyjne i motywacyjne. W większości były to spotkania jednodniowe (67%), odbywane w hotelach (74%) czy salach na specjalne wydarzenia (14%). Organizowały je głównie firmy – aż 82% zleceniodawców to klienci biznesowi, z różnych branż. Konferencje i kongresy niewiele ustępowały popularnością wydarzeniom korporacyjnym i motywacyjnym, stanowiąc 46% imprez. Także jednodniowe (70%), lecz w tym przypadku równie często co przez firmy (47%) organizowane przez instytucje rządowe i organizacje publiczne (32%), lub przez stowarzyszenia i organizacje non-profit – 21%. Targi i wystawy odbywały się najrzadziej, to jedynie 6% rynku spotkań. 

Jak widać z powyższych statystyk, najbardziej popularne są imprezy motywacyjne, integracyjne i rozrywkowe. Eventy motywacyjne (incentive events), jak sama nazwa wskazuje, mają na celu zwiększenie motywacji pracowników, a co za tym idzie, podniesienie produktywności w firmie. Podczas tego typu spotkań wykorzystuje się różnego rodzaju zabawy team buildingowe czy elementy grywalizacji. Jednak często łączone są one z warsztatami czy szkoleniami, a więc mają też walor edukacyjny. To zabawa i odpoczynek połączone z nauką. Najlepiej, by event odbył się w jakimś atrakcyjnym miejscu. Wśród tego typu eventów możemy wyróżnić spotkania team buildingowe, których celem jest budowanie relacji i poprawa komunikacji oraz turystykę motywacyjną, która jest rodzajem nagrody dla pracowników. Eventy motywacyjne zwiększają lojalność pracowników. 

Z kolei imprezy integracyjne i rozrywkowe kładą nacisk na zabawę i budowę lub wzmacnianie więzi w zespole w atmosferze relaksu i odprężenia. Gry i zabawy team buildingowe są szeroko wykorzystywane podczas tego typu wydarzeń. Wydarzenia mogą przybrać postać imprez tematycznych, wykorzystuje się na przykład motywy z Ojca chrzestnego albo filmów Casin Royal czy Wielkie Gatsby. Albo lata 20., PRL etc. Trzeba znaleźć odpowiednie przebranie i rekwizyty z epoki, co zapewnia dobrą zabawę i dużo śmiechu w grupie. 

Inny typ eventów firmowych to eventy biznesowe, które przede wszystkim mają za zadanie poprawić wizerunek firmy. Chodzi o nawiązanie bliższych relacji z kontrahentami, przedstawienie nowych produktów czy usług. Wpisują się też w strategię employer brandingu wewnętrznego, czyli działań budujących markę pracodawcy w oczach pracowników. Mogą przybrać postać targów, szkoleń czy konferencji.  

Z okazji ważnych wydarzeń firmowych czy świąt organizowane są imprezy okolicznościowe. W ten sposób świętowane są jubileusze firmy, wigilie firmowe czy zabawy karnawałowe. Zwykle mają postać bankietów lub gali. Można też uczcić podpisanie ważnego kontraktu lub zakończenie dużego projektu. Imprezy okolicznościowe zwykle są organizowane w eleganckich restauracjach czy hotelach, czasem uświetnia je występ muzyków, mówców motywacyjnych czy celebrytów.

Ostatnia grupa imprez firmowych to eventy specjalne. Służą przede wszystkim do nawiązania kontaktów z klientami i wytworzeniu więzi między nimi a daną marką. Ich celem jest także próba zwrócenia uwagi na istotne kwestie społeczne. W ten model eventów firmowych wpisują się różnego rodzaju happeningi, koncerty, imprezy sportowe, akcje charytatywne, kiermasze. Także działania z nurtu CSR, czyli połączenie zabawy ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Pracownicy firmy wspólnie budują na przykład budy dla bezdomnych psiaków czy budki lęgowe dla ptaków. 

Oczywiście podane wyżej przykłady nie wyczerpują katalogu eventów firmowych. Można też sięgnąć po najprostsze rozwiązania, czyli zorganizować rodzinny piknik dla pracowników i ich bliskich, firmowe ognisko albo zaproponować spontaniczne wyjście na pizzę i do kina. Żeby pokazać, że doceniamy pracowników, nie zawsze musimy przygotowywać wielkie wydarzenie. Te mniejsze, organizowane cyklicznie, też pozwolą oderwać się od obowiązków służbowych i miło spędzić czas w przyjacielskiej atmosferze.  

Sprawdź Commplace.pl - agencję eventową, która pomoże Ci zorganizować niezapomniane wydarzenie! https://commplace.pl/agencja-eventowa/
tel. 607 144 511 lub kontakt@commplace.pl
 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zory.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.