Wiadomości z Żor

Jak dostosować ekspozytory na ladę do specyfiki produktu i strategii marketingowej?

  • Dodano: 2025-05-23 14:00

W strategii marketingowej – trochę jak w życiu – najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jeśli prowadzisz sklep spożywczy, butik albo księgarnię, zadbasz o nie, wybierając estetyczne oraz funkcjonalne ekspozytory ladowe. Te przyciągną wzrok Twoich klientów i przekierują ich uwagę na oferowane produkty.

Ekspozytor na ladę – co to takiego?

Ekspozytor na ladę to rodzaj stojaka, który jest wykorzystywany w punktach sprzedaży, aby wyróżnić produkty i zwrócić uwagę klientów w momencie finalizacji zakupu. Jego główną funkcją jest prezentowanie towaru w atrakcyjny sposób oraz eksponowanie jego atutów. Umieszczony na ladzie stojak pełni też funkcję ostatniego przypomnienia o produkcie – właśnie w tym momencie klient ma szansę na to, by dodać go do koszyka. Jest to więc narzędzie marketingowe, które może pozytywnie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów.

Promocyjny stojak – ekspozytor w różnych wersjach do wyboru

Ekspozytory na ladę znajdują zastosowanie w wielu branżach – odmiennych pod względem specyfiki i grupy docelowej. By zaspokoić zróżnicowane potrzeby, producenci opakowań oferują wiele wariantów stojaków, które różnią się m.in. materiałami, formą i wielkością. W zależności od potrzeb i charakteru Twojej działalności możesz zdecydować się na wariant jedno-, dwu- lub kilkupoziomowy; wersję wyposażoną w półki albo przegródki. Sprawdź ofertę ekspozytorów na ladę firmy Royalpack: https://royalpack.com.pl/ekspozytory-ladowe/.

A może kartonowe stojaki na ladę?

Wśród rozmaitych rodzajów stojaków na ladę prym wiodą modele kartonowe – zyskujące na popularności w wyniku wzrostu znaczenia ekologii i zrównoważonego rozwoju. Są lekkie i elastyczne, a na dodatek uniwersalne: wykorzystasz je do promocji produktów spożywczych, książek, akcesoriów biurowych czy elektronicznych. Co równie ważne, tego typu stojaki możesz w pełni spersonalizować – indywidualne nadruki, grafiki czy logo pozytywnie wpłyną na wizerunek Twojej marki. Akcesoria te są też doskonałą okazją do nawiązania z klientem relacji. Kreatywnie zaprojektowany stojak nie tylko eksponuje produkt, ale również angażuje odbiorcę – zatrzymuje wzrok, wywołuje emocje i przekonuje do zakupu.

Jak wybrać stojaki na ladę?

Wybierając ekspozytor na ladę, zastanów się, do jakiego rodzaju produktów będzie przeznaczony. Lekkie i małe przedmioty wymagają mniej skomplikowanych stojaków; natomiast do dużych, cięższych artykułów warto dopasować stabilniejsze modele. Zwróć uwagę na to, czy ekspozytor współgra z aranżacją sklepu – powinien być spójny z ogólną koncepcją i wpisywać się w estetykę przestrzeni sprzedażowej. Kolejnym ważnym aspektem jest funkcjonalność. Ekspozytor ma być łatwy do przestawiania, montowania oraz demontażu, zwłaszcza jeśli służy do prezentacji promocyjnych produktów sezonowych.

Te triki pomogą Ci przyciągnąć uwagę klientów

Kiedy już znajdziesz odpowiedni ekspozytor, wykorzystaj jego potencjał: produkty, które chcesz wyróżnić, umieść na wysokości wzroku klienta. Nie bój się mocnych kolorów – pamiętaj, że jaskrawe barwy oraz kontrastowe wzory wyróżnią produkty na tle innych. Jeśli masz taką możliwość, dodaj elementy aktywizujące, takie jak ruchome części, ekran dotykowy czy próbki do testowania. Jeszcze jedno: użyj grafik i komunikatów promujących ofertę. Stosując te triki, a zachęcisz klienta do podjęcia pożądanej decyzji zakupowej.

Artur KristofArtur Kristof
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zory.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.