Wiadomości z Żor

Czy znasz 4 najskuteczniejsze formy reklamy w Google?

  • Dodano: 2019-05-24 11:45, aktualizacja: 2019-05-28 12:12

Wyszukiwarka Google to zdecydowanie jedno z najlepszych miejsc do reklamowania się w sieci. Monopol i ok. 98% udziału w rynku sprawia, że 4 możliwości reklamowania, jakie daje - są skuteczne, efektywne i umożliwiają komfortowe promowanie się niezależnie od tego, w jakiej branży jesteśmy, ile budżetu reklamowego posiadamy i jaki cel chcemy osiągnąć. Pozycjonowanie witryny czy płatne promocje i reklamy dają też możliwość dostosowania promocji do swojej strategii, co jest bardzo komfortowe. Jakie 4 formy reklamy udostępnia nam Google? Jak one działają i którą z nich warto wybrać? Odpowiedzi na te pytania prezentujemy poniżej.

 

Pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce

Pierwszym sposobem reklamowania się w wyszukiwarce Google to pozycjonowanie i bycie na wysokiej pozycji w liście wyszukiwań danej branży. Jeśli chcemy w sieci być widoczni i pozyskiwać klientów posiadanie własnej strony www jest obowiązkowym elementem. Pozycjonowanie stron jest "darmową" formą reklamy w Google. Polega ono na wykonywaniu wielu działań i optymalizacji witryny pod kątem seo. Działania te mają sprawić, że jeśli dany użytkownik szukać będzie konkretnej informacji czy firmy i wpisze hasło w wyszukiwarkę, nasza strona wyświetli się mu jako pierwszy lub jeden z pierwszych wyników. Na własnej stronie możemy bez ograniczeń zaprezentować ofertę, prowadzić sklep internetowy czy serwis oferujący dane usługi.



W ten sposób możemy pozyskiwać ruch na naszą witrynę oraz klientów z wyszukiwarki, którzy zazwyczaj wybierają tylko kilka pierwszych wyników. Najwyższa pozycja w wynikach wyszukiwania zgarnia największą ilość ruchu, a pierwsze trzy wyniki mogą mieć goj nawet ponad 50%. Wyniki poza pierwszą dziesiątką są odwiedzane na poziomie kilku procent całego ruchu wyszukiwań w danej kategorii. Dzięki byciu na szczycie wyników wyszukiwania możemy pozyskać wiele osób, które wejdą na naszą witrynę w poszukiwaniu produktów czy informacji i zapoznają się z naszą ofertą. Ten bezpośredni rodzaj promocji jest skuteczny, gdyż spośród wielu osób szukających danych część z pewnością skorzysta z naszych usług. Im jest ich więcej, tym większa szansa na sprzedaż usługi czy produktu. Pozycjonowanie oprócz pozyskiwania klientów pozwala zdobyć renomę wśród użytkowników w myśl zasady “, jeśli Google docenia tę stronę, to jest ona rzeczywiście profesjonalna”. Wysoka pozycja pozwala zatem na poprawę wizerunku i wzbudzanie zaufania klientów.



Jeśli posiadamy już naszą witrynę, do najpopularniejszych działań ją pozycjonujących należy link building (pozyskiwanie linków zwrotnych), optymalizacja witryn pod kątem seo, umieszczanie w serwisie tekstów seo, pozycjonowanie lokalne czy pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe.

Google Ads - Płatne wyniki wyszukiwania

Drugim sposobem - tym razem płatnym, reklamowania się w Google jest opcja skorzystania z Google Ads. Ten program reklamowy w zamian za opłatę umożliwia wyświetlanie reklam w obrębie wszystkich stron i usług Google - szczególnie jako płatne wyniki wyszukiwania. Dostępny jest zarówno dla dużych firm, jak i osób prywatnych. Reklama ta możliwa jest praktycznie bez finansowego poziomu minimalnego już np. od kilkunastu - kilkudziesięciu złotych za kampanię. Reklamy umieszczane są w formie wyników wyszukiwania nad tymi standardowymi i są opatrzone opisem “ Reklama”. Oprócz tej adnotacji wynik taki wygląda identycznie co te zwykłe wynikające z pozycjonowania i zawartości strony. Najczęściej płatne wyniki są umieszczane jako dwa, trzy pierwsze i najwyżej położone wpisy na stornie — nad typowymi wynikami. Wiele osób nie rozróżnia wyników sponsorowanych od standardowych. Dzięki temu możemy pozyskiwać bardzo wiele osób, które wejdą na naszą stronę i zapoznają się z nasza witryna. Dzięki opłacie za reklamę nie musimy pozycjonować witryny i spełniać wielu wymogów, aby wyszukiwarka uznała naszą witrynę za wartościową.

Reklamy w systemie Google Ads tworzy się w specjalnym managerze - kreatorze. Jest on prosty, dzięki czemu samodzielnie możemy uruchomić tę kampanię. W trakcie tworzenia reklamy określamy jej opcje np. kategorie, w jakiej będzie wyświetlana, położenia czy opisy, link do strony oraz dane związane z samą kampanią takie jak harmonogram wyświetlania, budżet całościowy czy dzienny i datę startu reklamy. W tej opcji płacimy jedynie, wtedy gdy dana osoba kliknie w nasz link i przejdzie do naszej witryny, co jest bardzo miarodajne i pozwala efektywnie wykorzystywać budżet reklamowy.



Reklamy graficzne i video na stronach partnerów Google

System Google Ads (Google AdWords) daje również możliwość oprócz flagowego umieszczania płatnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce emitowanie reklam graficznych i wideo na stronach www partnerów Google. Są nimi popularne witryny z wieloma odbiorcami, które zarejestrowały się w systemie reklamowym, zgłosiły chęć współpracy i przeszły weryfikacje. Gdy zależy nam na tym, aby nasza reklama miała formę zdjęcia lub video możemy wybrać taką opcję w managerze Google Ads. Dzięki temu nasz baner reklamowy będzie wyświetlany użytkownikom na zwykłych stronach www współpracujących z Google. W managerze wystarczy wybrać miejsce wyświetlania reklam w postaci stron zewnętrznych partnerów, a do wyboru otrzymamy opcje związane już typowo z wgraniem materiału, określeniem płatności (ppc lub ppv), harmonogramem, budżetem itp. Reklamowanie się na stronach partnerów Google jest doskonałą alternatywą dla tekstowych wyników. W ten sposób możemy reklamować swoje produkty, które są warte pokazania jak np. stylowe zegarki, gdzie to właśnie ich zdjęcia mają przyciągać klientów na naszą witrynę.

YouTube i reklamy video

Ostatnią i jedną z najbardziej efektownych form reklamowania się w Google - na YouTube (jest on własnością Google) jest możliwość wyświetlania reklam i reklam video na tym serwisie. Od kilku lat możemy spotkać na niektórych filmach różnego rodzaju reklamy. W Google Ads możemy wybrać opcję reklamy na YouTube i wyświetlać swoje video na filmikach innych osób. Będą one wyświetlane osobom o określonych cechach oglądających różne materiały. Same reklamy mogą wyświetlać się jako kilkunasto sekundowe filmiki przed materiałem lub w jego trzecie, których nie da się pominąć, filmiki, które można pominąć po 5 sekundach, filmiki obok odtwarzacza, czy filmiki w przerywnikach materiałów. Swoje reklamy na YouTube możemy też wyświetlać w formie półprzezroczystego tekstu lub grafiki na dolnej części wyświetlacza w trakcie oglądania przez użytkownika materiału.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.