Wiadomości z Żor

Tanie ulotki, czyli od czego zależy ich cena

  • Dodano: 2018-06-07 10:45

Ulotki to jedne z tańszych i skuteczniejszych druków reklamowych. Możesz je rozdawać na ulicy, rozłożyć w zaprzyjaźnionych miejscach, czy te nieco bardziej eleganckie wręczać bardziej wymagającym klientom.

Cenniki ulotek mogą znacznie się od siebie różnic w zależności od drukarni. Zanim jednak zdecydujesz się na współpracę z zakładem poligraficznym przejrzyj oferty różnych firm. Przede wszystkim zwróć uwagę na drukarnie internetowe, które są znacznie tańsze od tych stacjonarnych, a często też oferują krótszy czas realizacji zamówienia. W zależności też od rodzaju ulotki, jaki wybierzesz, ich cena będzie różna. Warto zatem również wiedzieć od czego zależy ich ostateczny koszt.

Gramatura papieru
To czynnik w znacznym stopniu decydujący o cenie druku. Ulotki mogę być drukowane na papierach przypominających zwykłą kartkę lub grubszych i sztywnych. Gramatura papieru, którą zazwyczaj proponują drukarnie waha się od 90 do nawet 300 g. Im grubszy, szlachetniejszy papier, tym oczywiście cena druku jest wyższa. Podejmując jednak w tej kwestii decyzję nie zapominaj, że wersja najtańsza nie zawsze będzie najlepsza, a najważniejsze, by dobrać gramaturę papieru do rodzaju ulotki i jej przeznaczenia.

Rodzaj ulotki
Nie mniejsze znaczenie ma też rodzaj ulotki, na który się zdecydujesz. Oczywiście, tu również powinieneś podjąć decyzję biorąc pod uwagę przeznaczenie materiału reklamowego. W zależności od tego, czy ma to być ulotka rozdawana na ulicy, reklama restauracji wraz z menu czy też cennik usług, wybierz ulotkę jednostronną, składaną lub bardziej elegancki i trwalszy, choć i nieco droższy, druk mogący pełnić funkcję zaproszenia lub pocztówki.

Opcje dodatkowe
Istnieje też wiele możliwości uszlachetniania ulotek, dzięki którym zwykła kartka papieru jakich wiele staje się drukiem wyjątkowym, przyciągającym uwagę potencjalnych klientów. To, oczywiście, wiąże się jednak ze wzrostem kosztów. Jeśli jednak zależy ci, by oferta twojej firmy była zaprezentowana w sposób bardziej elegancki, warto rozważyć takie opcje jak foliowanie papieru, jego lakierowanie czy też wybiórcze pokrycie lakierem pewnych elementów graficznych.

Nakład zamówienia
Liczba zamówionych ulotek często decyduje o ich ostatecznym koszcie. Im więcej ulotek potrzebujesz, tym ich cena jednostkowa będzie niższa. Drukarnie określają przedziały cenowe dla określonych ilości. Koszt druku tej samej pojedynczej ulotki przy nakładzie 50 czy 100 sztuk może być wyższy nawet o kilkadziesiąt groszy w porównaniu z jej ceną przy zamówieniu 2000 czy 2500 sztuk. Jeśli więc treść, którą chcesz umieścić na ulotce, jest na tyle uniwersalna, że nie straci aktualności w najbliższym czasie, warto rozważyć złożenie od razu zamówienia większego nakładu.

 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zory.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.