Dobiega końca rewitalizacja 60 km linii kolejowych relacji Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. Pojedzie więcej pociągów, a czas przejazdu z Żor do Rybnika skróci się z 22 do 15 minut.
Prace wykonane w ciągu ostatnich dwóch lat obejmują m.in. wymianę 55 km torów, 60 km sieci trakcyjnej i remont 36 obiektów inżynieryjnych (w tym mostów, wiaduktów i przepustów). Modernizacja 5 przejazdów kolejowo-drogowych zakończy się w drugim kwartale tego roku.
Po zakończeniu wszystkich prac, pociągi pojadą szybciej, a ich prędkości wzrosną do 80-120 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdu z Żor do Rybnika o 7 minut, tzn. zajmie 15 zamiast 22 minut.
Pasażerowie skorzystają też z nowych peronów na stacjach i przystankach w Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach oraz w Rybniku. Perony zostały podwyższone, a całe obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na stacji w Rybniku zamontowano windy.
Przetarg na zasadnicze roboty Chybie-Nędza, z ofertą za 373,7 mln zł netto, wygrało konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE, Strabag i Strabag Rail.