Wiadomości z Żor

Przewodnik dla początkujących klientów branży pożyczkowej

  • Dodano: 2018-05-23 10:00

W przeciągu roku około 2,5 mln Polaków sięga po internetową pożyczkę pozabankową. Jak sprawnie poruszać się w tym sektorze? O czym warto pamiętać i co należy wiedzieć aby nie przepłacić?

Korzystaj z porównywarek!

Porównywarka pozabankowych pożyczek online jest cennym źródłem wiedzy oraz gwarantem najniższej ceny. Porównując oferty różnych firm można zaoszczędzić pieniądze i czas. Najlepsze porównywarki pomagają nie tylko w znalezieniu najtańszej chwilówki, ale również takiej, której warunki są w zasięgu naszych możliwości.

Instytucje pożyczkowe posiadają ściśle określone zasady przyznawania pożyczek. Wystarczy, że nie spełnimy wymogów dotyczących minimalnego lub maksymalnego wieku aby nasz wniosek został na wstępie odrzucony. Korzystając z porównania ofert ominiesz różnego rodzaju pułapki już na starcie.

Pożyczki za darmo – bez odsetek i prowizji

Nie każdy jest w stanie uwierzyć, że może dostać coś za darmo. W sektorze pozabankowym, w takich firmach jak Vivus, Szybka Gotówka, Lendon, Ekstra Portfel i 25 innych, każdy nowy klient otrzymuje pierwszą pożyczkę zupełnie bez kosztów. Warunkiem jest jedynie spłata chwilówki w terminie. Zasada ta jest prosta i uczciwa.

Po co instytucje pożyczkowe udzielają darmowych pożyczek skoro nic na tym nie zarobią? Po jej spłacie, firma zaoferuje klientowi kolejną pożyczkę, na wyższą kwotę, bez żadnych formalności. Część klientów z ochotą skorzysta z takiej szybkiej i łatwej pożyczki, a instytucja pożyczkowa będzie liczyć zysk. Wielu z pożyczkobiorców pozostanie również z firmą na stałe, do czego będzie zachęcana atrakcyjnymi programami lojalnościowymi.

Pozabankowa pożyczka ratalna prawie jak kredyt

Pożyczki pozabankowe to nie tylko szybkie chwilówki z nakazem spłaty w 60 dni. W ofercie są również pożyczki długoterminowe, których spłata może zostać rozłożona na kilka lat. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na pożyczkę kilku tysięcy złotych na okres miesiąca czy dwóch. Konsument pożyczając na dłużej może sam ustalić wysokość raty, dzięki czemu spłata nie będzie obciążająca.

Czy istnieje możliwość spłaty internetowej pożyczki przed terminem?

Tak! Zgodnie z ustawą, która reguluje udzielanie kredytów konsumenckich, każdy konsument może w dowolnym momencie spłacić część lub całość zadłużenia wynikającego z tytułu posiadanej pożyczki. Zasada ta obowiązuje zarówno w bankach jak i instytucjach pożyczkowych. Spłata przed terminem zobowiązuje pożyczkodawcę do zwrotu należnych odsetek, które wynikają z krótszego okresu kredytowania.

Możesz zrezygnować z niekorzystnie zaciągniętej pożyczki!

Niejednemu konsumentowi zdarzyły się pochopne zakupy. Zaciągnięta pożyczka również może okazać się niepotrzebna lub niekorzystna. Każdy klient banku lub instytucji pożyczkowej ma 14 dni na wypowiedzenie umowy o kredyt/pożyczkę. Oznacza to, że konsument rezygnuje z takiego zobowiązania i zwraca pożyczone pieniądze w określonym czasie, a kwota jest większa jedynie o odsetki za okres, w którym dysponował pieniędzmi. Konsument nie musi oddawać prowizji (która w instytucji pożyczkowej stanowi większość kosztów pożyczki).

Pożyczka z obsługą domową jest dodatkowo płatna!

Niektóre firmy prowadzą tak zwaną obsługę domową. Pożyczka z taką obsługą polega na tym, że wszelkie formalności związane z wnioskowaniem o pożyczkę i jej spłatą odbywają się w miejscu zamieszkania konsumenta. Przedstawiciel firmy pojawia się w domu klienta, przeprowadza analizę zdolności kredytowej, dostarcza gotówkę, a następnie w regularnych odstępach czasu (co tydzień, co miesiąc) odbiera należną ratę.

Część konsumentów jest zadowolona z takich udogodnień, ponieważ przegapienie terminu płatności jest w tej sytuacji niemożliwe. Ponadto konsumenci cenią sobie otrzymanie pieniędzy do rąk własnych, gdyż z różnych powodów mogą nie chcieć wpłaty na konto bankowe. Warto jednak pamiętać, że to klient pokrywa koszt obsługi domowej! Instytucja pożyczkowa musi wydać więcej pieniędzy na domową obsługę pożyczki niż obsługę online. Nic więc dziwnego, że koszty te są doliczane do „rachunku”.