Części samochodowe mają to do siebie, że co jakiś czas ulegają zużyciu i się psują. Wtedy trzeba je wymienić. Pytanie, na jakie postaramy się odpowiedzieć brzmi: „jak powinna wyglądać naprawa rozruszników, by działał dłużej?”.
Nic nie jest wieczne
W przyszłym roku minie 40 lat od momentu, gdy Polacy usłyszeli wielki przebój Anny Jantar „Nie nie może wiecznie trwać”. Choć minęło już tyle lat, technologia poszła naprzód, a świat wygląda zupełnie inaczej, te słowa nie straciły na aktualności. Niestety, nic nie może wiecznie trwać. Psują się komputery, telefony, ubrania czy samochody. Te ostatnie nawet częściej niż pod koniec XX wieku. Wiąże się to oczywiście z koniecznością napraw. 20-30 lat temu wystarczył jeden klucz, kilkanaście minut pracy i kupno części zamiennej. Oldschoolowa motoryzacja pozawalała kierowcom samodzielnie dokonywać wielu napraw. Nie trzeba było zamawiać części z Japonii, jeździć do mechanika i czekać tydzień aż wymieni on jedną część. Te czasy przeminęły z wiatrem i naprawa współczesnego auta jest niezwykle ciężka. Z kolei naprawa rozruszników samodzielnie jest niemal niemożliwa. Jak więc to zrobić, by rozrusznik działał dłużej?
Naprawa rozruszników - nie trzeba kupować nowego
Zacznijmy od dobrej informacji. Gdy rozrusznik odmówi posłuszeństwa, nie trzeba od razu kupować nowego. Naprawa rozruszników to pierwsza rzecz, na jaką powinniśmy się zdecydować. Na typowy rozrusznik składa się sześć elementów, co oznacza, że mógł zużyć się tylko jeden. Elementami tymi są: obudowa, mechanizm sprzęgający (bendiks), wirnik, cewki stojana, szczotkotrzymacz oraz elektromagnes załączający wraz z cięgłem widełek. W zależności od tego, który z nich się zużyje, należy podjąć dalsze kroki. Naprawa rozruszników Wrocław może być tania lub droga. Jednak praktycznie zawsze czeka nas wizyta u mechanika. Chyba, że mam fachową wiedzę z dziedziny naprawy samochodów, no i niezbędny sprzęt. W przeciwnym razie lepiej nie zabierać się samemu za jego diagnozę.
Ale gdy zajdzie potrzeba...
Co zrobić, gdy padnie nam rozrusznik? Wyjścia mamy trzy: kupić nowy, kupić zregenerowany, zregenerować własny. Naprawa rozruszników jest zawsze sensowna i nie warto kupować nowego, jeżeli nie ma takiej potrzeby. Również regeneracja rozrusznika to dobry wybór. Zregenerowana część praktycznie niczym nie różni się od fabrycznie nowej. Jest ona tak samo sprawna jak ta z pudełka. Co więcej, wielu sprzedawców daje gwarancje na zregenerowany rozrusznik. Decydując się na taką opcję, naprawa rozrusznika będzie zdecydowanie tańsza.