Wydarzenia z ostatnich lat skłoniły wielu przedsiębiorców do przeniesienia swoich biznesów w sferę internetową. Daje to duże możliwości, ponieważ ułatwione jest dotarcie do klientów na terenie całej Polski, lecz konkurencja jest bardzo wysoka. Z tego powodu odpowiednie działania SEO są konieczne, aby móc przebić się w gąszczu firm o renomie międzynarodowej. W takim przypadku warto wdrożyć pozycjonowanie. Na czym polega i jakie przynosi efekty? Podpowiadamy.
Na czym polega optymalizacja pod kątem SEO?
Skrót SEO pochodzi z języka angielskiego i oznacza Search Engine Optimization, co oznacza optymalizowanie stron internetowych pod kątem wyszukiwarki. Jego celem jest wygenerowanie jak największego ruchu wśród internautów, co ma przekładać się na wykonywane przez nich działania, jak chociażby robienie zakupów czy zapisywanie się do newslettera. Działania SEO to połączenie e-marketingu, analityki oraz sfery IT. Dobre wykorzystanie tych trzech elementów zwiększa szansę na trafienie na naszą stronę.
Działania SEO - co się na nie składa?
Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem długim oraz żmudnym, jednak często wystarczy zaledwie 6 miesięcy, aby zobaczyć realne efekty. Jeśli jednak zadbamy o każdy szczegół, możemy spodziewać się zwiększonego ruchu na stronie bądź wzmożonej sprzedaży produktów czy usług. Na proces, jakim jest pozycjonowanie strony, składa się kilka elementów. Przede wszystkim jest to analiza widoczności oraz konkurencji, a także audyt SEO. Istotną rolę odgrywa tu również odpowiedni dobór słów kluczowych, a także optymalizacja techniczna strony oraz treści. Duże zasięgi potrafią również zbudować jakościowe teksty z konkretnymi linkami, czyli tak zwany link building.
Dlaczego dobór odpowiednich słów kluczowych jest tak istotny?
Słowa kluczowe są tematem bardzo rozległym, jednak ich odpowiedni dobór potrafi w szybkim czasie przynieść spektakularne efekty. Proces ten wymaga jednak czasu oraz umiejętności analizy danych, ponieważ może się zdarzyć, że nie każda fraza będzie idealnie pasować do oferty na naszej stronie. Według specjalistów nie opłaca się stawiać na frazy generyczne, czyli takie, które dotyczą ogółu. Zamiast tego dobrze sprawdzają się frazy typu long tail, czyli tak zwane długie ogony. Przy stworzeniu wartościowych treści frazy te świetnie nadają się do link buildingu. W tekstach dobrze jest również zachowywać hierarchię nagłówków, a także uwzględniać linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie odnośników do innych produktów czy podstron.
Artykuł powstał we współpracy z: https://widoczni.com/