Wiadomości z Żor

Druk katalogów - jak wygląda?

  • Dodano: 2020-11-20 11:30

Druk katalogów reklamowych jest jedną z często wybieranych przez klientów usług poligraficznych. Katalog reklamowy drukowany zazwyczaj ma wiele stron i może mieć bardzo różnorodne zastosowania. Ważne jest to, żeby katalog był atrakcyjny pod względem wizualnym. Do tego potrzebny jest odpowiedni projekt graficzny oraz wysokiej jakości druk katalogów do odpowiednio dobranym papierze. Jeżeli zależy Ci na jakości oraz wytrzymałości katalogu reklamowego to dobrym rozwiązaniem będzie wybranie grubszego papieru na okładkę. Może to być na przykład papier kredowy matowy o podwyższonej gramaturze (np. 250g/m2). Natomiast jeżeli zależy Ci, żeby okładka katalogu reklamowego prezentowała się jeszcze bardziej elegancko, to wybierz papier z uszlachetnieniem, na przykład z foliowaniem albo z lakierowaniem punktowym.

Druk katalogów – wybrać metodę cyfrową czy offsetową?

Druk katalogów reklamowych jest uzależniony od wielkości nakładu. Może być on wykonywany w technice cyfrowej lub offsetowej. Druk katalogów cyfrowy będzie dobrym wyborem prze niewielkim nakładzie. Ta metoda gwarantuje bardzo szybką realizację i daje możliwości personalizacji katalogów. Natomiast druk katalogów offsetowy będzie dobry, gdy drukujesz duże nakłady tego samego wzoru. Tego rodzaju druk katalogów jest również niezwykle atrakcyjny pod względem cenowym. Warto jeszcze dodać, że w tym przypadku nie ma możliwości personalizacji katalogów i druku. Obie omówione tutaj technologie druku katalogów gwarantują bardzo wysoką jakość. Różnica jest widoczna tylko i wyłącznie wtedy gdy zamawiasz projekt złożony z jednolitych szarych elementów. Wtedy druk offsetowy wypada o wiele korzystniej.

Druk katalogów – jakie mogą być rodzaje broszur reklamowych?

Bardzo popularne są obecnie katalogi zszywane. To bardzo dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy broszura lub katalog reklamowy jest złożony z małej ilości kartek (maksymalnie kilkudziesięciu, zależnie od gramatury papieru). Poza klasycznym szyciem zeszytowym w przypadku metody offsetowej możesz też wybrać zszywki oczkowe. Dzięki nim będziesz mógł wpiąć katalog reklamowy do segregatora. Kolejny dosyć znany rodzaj to katalogi reklamowe klejone. Są one wybierane w momencie, gdy katalog ma bardzo dużą ilość stron (nawet kilkaset, zależnie od gramatury papieru). Tego rodzaju katalogi są trwałe i bardzo ładnie się prezentują. Katalogi klejone są złożone z okładki i samodzielnego środka. Wnętrze jest na stałe sklejone z okładką broszury. Standardowo druk katalogu tego typu odbywa się na grubszym papierze.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Zory.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.