Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku ogłasza nabór do udziału w projekcie grantowym „Gminy z dobrą energią" - wymiana urządzeń grzewczych w budynkach mieszkalnych na terenie Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego.
W ramach projektu można uzyskać dotację w wysokości aż do 100% kosztów związanych z wymianą źródła ciepła oraz dodatkowo montażem instalacji fotowoltaicznej.
Na co można uzyskać dotację? Należy dokonać wyboru jednej technologii spośród poniższych:
- instalacja kotła gazowego kondensacyjnego o mocy od 10 kW do 25 kW,
- instalacja kotła na pellet o mocy od 10 kW do 17 kW (włącznie) i powyżej 17 kW do 25 kW.
- instalacja węzła cieplnego o mocy dostosowanej do zapotrzebowania na moc w budynku, zgodnie z przeprowadzonym audytem energetycznym.
oraz dodatkowo:
- instalacja fotowoltaiczna o mocy nie mniejszej niż 3 kW (moc nominalna falownika) i mocy 10 modułów PV nie mniejszej niż 2,8 kWp.
Istnieje możliwość łączenia wybranych technologii w następujących konfiguracjach:
- instalacja fotowoltaiczna oraz kocioł gazowy,
- instalacja fotowoltaiczna oraz kocioł na pelet,
- instalacja fotowoltaiczna i węzeł cieplny.
Kto może ubiegać się o dotację?
Z dotacji będą mogli skorzystać właściciele, współwłaściciele i użytkownicy wieczyści domów mieszkalnych na terenie Gminy Gaszowice, Gminy Godów, Gminy Gorzyce, Miasta Jastrzębie-Zdrój, Gminy Lubomia, Gminy Mszana, Gminy Pietrowice Wielkie, Miasta Pszów, Miasta Racibórz, Miasta Rybnik, Miasta Rydułtowy, Miasta Wodzisław Śląski i Miasta Żory. Do udziału w Projekcie mogą być również zgłoszone nieruchomości, które stanowią miejsce rejestracji działalności gospodarczej lub rolniczej.
O kolejności na liście będą decydowały kryteria punktowe - nie decyduje kryterium „kto pierwszy ten lepszy”.
Forma wsparcia
Grant jest wypłacany jako refundacja, po podpisaniu umowy o powierzenie grantu, zrealizowaniu zadania i akceptacji złożonego wniosku o rozliczenie grantu.
Jak to zrobić?
Musisz być właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem wieczystym domu jednorodzinnego w na terenie jednej z 13 wskazanych gmin.
Należy dokonać weryfikacji technicznej budynku na własny koszt zgodnie z załącznikiem nr 5 do Regulaminu.
Jeżeli spełnisz warunki wskazane w Regulaminie musisz złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną w trakcie naboru – dokumenty są dostępne na subregion.pl oraz w załącznikach poniżej.
Lista rankingowa uczestników projektu zostanie ustalona na bazie kryteriów punktowych.
Uwaga!Warunkiem przyznania dotacji będzie zakwalifikowanie projektu składanego przez Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku do dofinansowania w konkursie organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Termin i miejsce składania wniosków o przyznanie grantu
Nabór Grantobiorców prowadzony będzie w okresie od 30 kwietnia do 30 maja 2018 r.
Wnioski można składać w: Informacji Urzędu Miasta Żory, al. Wojska Polskiego 25, w godzinach pracy urzędu. Każdy wniosek otrzyma indywidualny numer w momencie rejestracji.
Gdzie po informację?
Wydział Inżynierii Środowiska Urzędu Miasta Żory, al. Wojska Polskiego 25, I piętro, pokój nr 107, tel. 32 43 48 280 lub 32 43 48 241
Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku, Martyna Piechoczek, tel. 32 422 24 46
Wniosek można złożyć wyłącznie w urzędzie gminy, na terenie której zlokalizowana jest nieruchomość objęta Wnioskiem o przyznanie grantu.