Żorski policjant oraz przedstawicielka Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Rybniku spotkali się z seniorami, aby porozmawiać o sposobach działania oszustów i złodziei. Uczestnicy spotkania mogli dowiedzieć się jak właściwie zadbać o swoje mienie i uzyskać odpowiedz na nurtujące ich pytania. Pamiętajmy! Nie dajmy się oszukać!
Policjanci rozmawiali o bezpieczeństwie z seniorami
W minionym tygodniu policjant zespołu ds. profilaktyki spotkał się z seniorami, aby przypomnieć najważniejsze zasady, którymi warto kierować się, aby nie zostać okradzionym lub oszukanym. Wiele się mówi o oszustwach na szkodę seniorów popełnianych metodą na córkę, wnuczkę, policjanta, bankowca, czy metodą na tzw. „BLIK”, lecz nadal oszustom udaje się zdobyć nasze zaufanie, a nieraz skraść oszczędności całego naszego życia. W sytuacji, gdy ktoś dzwoni i próbuje wykorzystać działanie pod presją czasu, najważniejsze to rozłączyć się i powiadomić najbliższych o zaistniałej sytuacji i zachować spokój.
Wielokrotnie oszuści podają się za policjantów, prokuratorów, bądź inne osoby, które mogą zadecydować o losie naszych najbliższych. Policjanci przypominają, iż ani Policja, ani inne służby nie kontaktują się telefonicznie, aby zaangażować nasze pieniądze do akcji, ani nie oczekują ich w zamian za anulowanie kary za czyjeś przewinienie. Nie pozwólmy zmanipulować się oszustom... W takiej sytuacji można również bezpośrednio przyjść do najbliższej jednostki Policji i upewnić się, co do prawdziwości samej sytuacji.
W spotkaniu uczestniczyła przedstawicielka Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Rybniku, promując akcję pn. „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”, która ma na celu krzewienie wśród seniorów korzystanie z rachunków bankowych.
Podczas spotkania mundurowy przypomniał również o aplikacjach umożliwiających kontakt z Policją m.in. Moja Komenda, Śląski Dzielnicowy oraz Krajowej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa.