Wiadomości z Żor

Zwroty na Allegro: co trzeba wiedzieć?

  • Dodano: 2019-05-31 16:00

Zakupy przez Internet pod wieloma względami przewyższają te, których dokonujemy w sklepie stacjonarnym. W tym drugim działa zasada rękojmi: mogą od nas przyjąć towar, ale zazwyczaj spotkamy się z karteczką „nie uwzględniamy reklamacji po odejściu od kasy”. Mamy wszakże możliwość zobaczenia tego, co kupiliśmy i zwrot w zwykłym sklepie jest dobrą wolą osoby, która przyjmuje od nas produkt. Nic więc dziwnego, że niekiedy dochodzi do konfliktów na tym polu pomiędzy konsumentem, a sprzedającym. Co roku UOKiK przypomina, że nawet podczas Czarnego Piątku musimy być świadomi swoich praw. Reklamację w sklepie możemy złożyć dopiero, gdy przedmiot, zapakowany uprzednio w pudełku, okazał się zupełnie wadliwy. Wtedy też dochodzi do wymiany na produkt inny, działający.

Inaczej jest, na szczęście, ze sprzedażą internetową. Tutaj mamy większe pole do popisu, na przykład zwroty na Allegro.

Jak zwrócić towar kupiony w Internecie?

UOKiK wyraźnie zakreśla tutaj nasze prawa: możemy bez problemu zwrócić towar, który kupiliśmy w Internecie, do czternastu dni od doręczenia nam przesyłki. Ostatecznie oglądamy go przecież tylko na zdjęciu. Ale wielu ludzi zastanawia się, jak potem zwrócić przesyłkę, żeby dodatkowo nie płacić. Na szczęście są kurierzy współpracujący z Allegro, pozwalający na zwroty na tych portalach aukcyjnych i ułatwiający je klientowi. Dzięki InPostowi zwroty Allegro są banalne, ponieważ zazwyczaj nie płacimy za oddanie przesyłki.

Jeśli chcemy wziąć się za zwrot na Allegro, nie musimy nawet opuszczać strony. Wystarczy, że wchodzimy w zakładkę „Kupione”, a następnie „Szczegóły”. Znajdziemy tam opcję zwrócenia towaru, o której od razu poinformujemy sprzedającego. Nie musimy podawać żadnych danych, potrzebny nam będzie tylko SMS, który dostaniemy od firmy kurierskiej. Z paczką udajemy się do paczkomatu lub punktu odbioru, najlepiej do tego drugiego.

Zwroty na Allegro są bardzo proste

Taka opcja to niezwykła dogodność w dzisiejszych czasach. Sama pamiętam, że kupowałam towar dostarczony przez inną firmę kurierską. Kiedy chciałam zwrócić rzeczy, okazało się, że muszę dodatkowo zapłaci湌 i to całkiem sporo. Gdybym zamawiała przez InPost, mogłabym uniknąć takiego biegu wydarzeń. Jak sami widzicie, czasami lepiej jest wybrać tego kuriera, który współpracuje z Allegro i pozwala na łatwiejsze zwroty oraz zakupy. W ten sposób mamy zabezpieczenie: jeśli towar nie będzie odpowiadał naszym oczekiwaniom, zwracamy go bezpłatnie. To najlepsza z możliwych opcji. Warto jednak pamiętać, że trzeba mieć blisko paczkomaty lub punkt odbioru.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.