SEO to jeden z najskuteczniejszych sposobów na reklamę w internecie. Realizowany we właściwy sposób może przynieść firmie wiele korzyści. Należą do nich m.in. zwiększenie widoczności w sieci, a także realny wpływ na przyrost sprzedaży. O tym, co jeszcze SEO może dać Twojej firmie, dowiesz się z dalszej części artykułu.
Co to jest SEO?
SEO (ang. Search Engine Optimization) to pozycjonowanie stron internetowych. Składa się na nie szereg zabiegów, które są stosowane w celu wypromowania Twojego biznesu w wyszukiwarce. SEO realizowane jest przez działania przeprowadzane na przestrzeni witryny:
- optymalizacja kodu,
- poprawa czasu ładowania elementów,
- stworzenie responsywnego interfejsu,
- optymalizacja tytułów, opisów oraz nagłówków,
- content marketing.
Ponadto w ramach pozycjonowania wykonywane są czynności poza witryną, a wśród nich link bulding. Jego celem jest stworzenie bazy linków przychodzących na stronę internetową z cennych miejsc.
Zanim jednak rozpoczęte będzie pozycjonowanie, przeprowadza się audyt strony internetowej. Pokaże on, jakie są mocne i słabe punkty witryny, na które elementy należy zwrócić szczególną uwagę, a które wymagają natychmiastowej interwencji. Po przeprowadzeniu audytu możliwe jest przygotowanie strategii działania, a także dobranie odpowiednich słów kluczowych, na które strona będzie pozycjonowana.
Jak SEO działa na rzecz Twojego biznesu?
Realizowanie działań SEO w internecie jest dość czasochłonne. Przyjmuje się, że pierwsze efekty są zauważalne dopiero po 3-6 miesiącach od rozpoczęcia prac. Jednak warto je podejmować, aby mieć długotrwałe korzyści z tego tytułu.
Zwiększa widoczność Twojej firmy w internecie
Pierwszym i niezaprzeczalnym efektem działania SEO, jest zwiększenie widoczności Twojego biznesu w internecie. Jest to szczególnie zauważalne w przypadku firm, które dopiero wkroczyły do sieci. Z odległych miejsc przesuwają się na wyższe pozycje. Z biegiem czasu, realizowaniem kolejnych strategicznych działań, biznes trafia do Top-10 wyników wyszukiwania prezentowanych jako odpowiedź na konkretne (popularne) zapytania (frazy kluczowe). Tym samym firma zdobywa popularność, a wśród potencjalnych klientów zwiększa się świadomość istnienia marki.
Zdobywa dla Ciebie nowych klientów
Zarówno Twój biznes, jak i konkurencji nastawiony jest na zdobywanie nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych. To również zadanie, które jest wspierane przez SEO. Im częściej nazwa firmy pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym chętniej na jej witrynę zaglądają potencjalni klienci.
Wiedz, że Google na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania prezentuje precyzyjne odpowiedzi na pytania użytkowników. Dzięki temu na stronie Twojej firmy może pojawiać się coraz więcej klientów, którzy będą zainteresowani Twoimi produktami oraz usługami.
Buduje przewagę nad konkurencją
Firmy prześcigają się w tym, aby być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Te, które nie pozycjonują swojej strony, nie mają szans znalezienie się w Top-10. Z kolei te, które wdrożyły działania SEO pną się po SERP-ach na samą górę. Od przyjętej strategii, częstotliwości działań oraz ich jakości zależy, czy strona Twojej firmy będzie ciągle na wysokim miejscu. Jednocześnie będzie budować przewagę nad konkurencją - wizerunkową oraz sprzedażową. Dlaczego? Ponieważ to Twój biznes będzie na szczycie wspominanych już precyzyjnych odpowiedzi na zapytania klientów.
Zwiększa zyski ze sprzedaży
Przyrost liczby klientów przekłada się na zwiększenie zysków ze sprzedaży. Potencjalni klienci ufają wynikom prezentowanym przez wyszukiwarkę. Działania SEO sprawiają, że Twój biznes może najpierw zdobyć wysokie pozycje, a następnie je utrzymywać przez bardzo długi czas. To z kolei daje szansę na zwiększenie ilości klientów, poziomu sprzedaży, a w efekcie zysków.
Podsumowanie
Przeprowadzanie działań SEO może dostarczyć Twojej firmie wiele korzyści. Wyniesie ją na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na daleko idące efekty. Wśród nich znajduje się zdobywanie nowych i utrzymywanie obecnych klientów, budowanie przewagi nad konkurencją, a także zwiększanie zysków ze sprzedaży. Warto jednak zwrócić uwagę na to, aby działania SEO powierzyć osobom, które mają doświadczenie i potrafią stworzyć strategię dopasowaną do Twojego biznesu.